The Powerhouse
2015: Het winkellandschap in Nederland is drastisch veranderd. Straten worden bewoond door hippe boutiques en delicatessenzaken. Op de mooiste A-locatie van elke winkelstraat vinden we een hippe zaak genaamd The Power House. Een man van 47 stapt er naar binnen.
De zaak is ruim opgezet en er klinkt relaxte muziek. Achter de ruime balie staan hippe en uiterst vriendelijke jonge mensen. De man kijkt om zich heen.
Een oudere vrouw wordt vriendelijk en deskundig geholpen met de installatie van haar nieuwe telefoon die ze on-line gekocht heeft. Opgelucht roept ze dat ze het apparaat nu wel begrijpt.
Een jonge zakenman vertelt dat zijn iMac niet meer werkt. De laptop blijft achter en zal direct gerepareerd worden. Over een half uur zal de reparatie klaar zijn. De zakenman besluit erop te wachten en leest onder het genot van een cappucino zijn email op een van de vele iMac's.
Er staat een man met een grote zak vol lege printer-cartridges bij een soort lege flessenmachine. Hij voert een groene pas in en stopt de cartridges een voor een in de machine. Aan het einde zegt een stem dat de man zijn pas kan terugnemen en dat hij 100 nieuwe 'Green Miles' heeft verdiend.
In een hoek staan 3 tienermeisjes films te downloaden op hun iPod.
Aan de linkerwand hangt een rek met daarin allemaal keurig verpakte telefoons. Boven het rek hangt een bord met de tekst "Second Life, Second Value". De man loopt langs het rek en herkent veel van de modellen. Het zijn modellen die een half jaar geleden helemaal hip waren. Het valt hem op dat de prijs van de telefoons gemiddeld 50% lager is dan de prijs van de modellen die nu in de mode zijn. "Het zijn refurbished toestellen", zegt een vriendelijke jongeman opeens. "Het zijn tweedehandjes die we weer helemaal hebben opgelapt. Voor veel oudere mensen zijn dit nog prima toestellen, die gebruiken toch niet alle mogelijkheden op de nieuwste modellen. Zullen we samen eens een mooie voor u uitzoeken?".
Even later rekent de man voldaan zijn nieuwe toestel af. Als hij zich omdraait hoort hij de jongeman vragen of hij nog niet even gratis zijn favoriete krant wil printen.